Vokietija, nuliniai metai / Germany year zero
Rež. Roberto Rossellini
Filmo aprašymas:
Apie filmą
Dvylikametis Edmundas Kohler gyvena nuniokotame okupuotame Berlyne su lovoje ligotu tėvu ir su suaugusiais sese Eva ir broliu Karl-Heinzas. Eva sugeba gauti cigarečių eidama pas sąjungininkų pajėgų karius, tačiau ji atsilaiko nuo draugų patarimų tapti prostitute. Jų brolis Karl-Heinzas kovojo kare ir yra našta savo šeimai, atsisako registruotis policijoje ir gauti raciono kortelę, kadangi jis nuogąstauja, kas nutiks, jeigu jie sužinos, kad jis kovojo iki pabaigos. Kohlers šeimos butas priskirtas prie Rademachers namo, kas labai nepatinka ponui Rademacher. Edmundas stengiasi iš visos širdies dėl savo šeimos.
Vokietija, nuliniai metai - R. Rossellini 1947-1948-ųjų metų vaidybinis filmas. Režisierius prisipažino, kad, kuriant šią juostą, jam "svarbiausia buvo perteikti objektyvų ir teisingą didžiulio ir beveik visiškai sugriauto Berlyno vaizdą". Šiuo filmu, pradėjusiu ir režisieriaus kaip dokumentalisto karjerą, R. Rossellini sukūrė unikalų dokumentą apie situaciją Vokietijoje ką tik pasibaigus karui. Juosta tapo viena iš italų kino "neorealizmo" srovės šedevrų.
Filmas yra pristatomas tarp kitų 10 Rossellini projekto filmų.
Cinecittà Luce, Bologna Cineteca, CSC-Cineteca Nazionale (Italijos nacionalinė kino mokykla) ir Coproduction Office bendradarbiavimo dėka pagaliau netrukus bus pristatytas ROSSELLINI PROJEKTAS. Jo tikslas yra iš naujo atrasti ir parodyti tinkamai perteiktą versiją – kino filmų kūrimo meno meistro Roberto Rosselini kūrybą.
Trys didžiausios Italijos kino institucijos ir vienas įtakingas tarptautinis platintojas suvienijo jėgas, kad taikant skaitmenines technologijas būtų atkurti pagrindiniai ir svarbiausi šio režisieriaus filmai, reklamuojami ir platinami visame pasaulyje.
Rossellini Project apima 10 kino filmų, sudarančių Rossellini kūrybos pagrindą:
Rome Open City, Paisan, Germany Year Zero, L’amore, Stromboli, Machine to Kill Bad People, Journey to Italy, Fear, India: Matri Bhumi, La forza e la ragione.
Bolonijos filmų archyvo (Bologna Cineteca) iniciatyva šie dešimt išskirtinių filmų buvo pilnai restauruoti Immagine Ritrovata laboratorijoje, pasitelkiant skaitmeninio vaizdo restauravimo technologijas. Vaizdo stabilizavimui, išvalymui, garso apdorojimui siekiant atkurti originalų vaizdo ir garso ryškumą bei sodrumą, buvo naudojamos moderniausios šiuolaikinės technologijos. Taip pat iš juostų buvo pašalintos dėl nusidėvėjimo atsiradusios dėmės – bene vienintelis filmų senėjimo požymis.
Apie režisierių
Roberto Rossellini (1906–1977, Roma, Italija) – italų kino režisierius, vadinamas „italų neorealizmo tėvu“, tačiau jo kūrybinis kelias labai įvairus, skaidoma į keletą skirtingų laikotarpių. Karo metais R. Rossellini sukūrė propagandinę Musolinį šlovinančią trilogiją: „Baltas laivas“ (1941), „Pilotas grįžta“ (1942), „Žmogus su kryžiumi“ (1942). Paskutinėmis fašistinio režimo dienomis R. Rossellini pradėjo filmuoti „Roma – atviras miestas“ (1945), kuris laikomas italų neorealizmo manifestu. Netrukus pasirodė kiti garsūs neorealistiniai filmai: „Paisá“ (1946) ir „Vokietija, nuliniai metai“ (1948). Asmeninis ir kūrybinis ryšys su žymia švedų aktore Ingrid Bergman nužymi naują režisieriaus kūrybos laikotarpį, kurio metu buvo sukurti filmai: „Stromboli, Dievų žemė“ (1950), „Europa '51“ (1952), „Kelionė į Italiją“ (1954), „Baimė“ (1954, pagal S. Zweigo romaną). Šiuose filmuose keliami moralės bei religijos klausimai. Kiek vėliau R. Rossellini nufilmavo dokumentinį filmą apie Indiją „Indija, motina žemė“(1959). Domėjosi istorinėmis, karo temomis ir sukūrė juostas: „Žana D'Ark ant laužo“ (1954), „Tegyvuoja Italija“ (1960), „Liudviko XIV atėjimas į valdžią“ (1966). Pastatė šias ekranizacijas: „Vanina Vanini“ (1961, pagal Stendhalio romaną) ir kt. Kūrė ir švietėjiškus televizijos filmus.
>>>>
Plot: Twelve-year-old Edmund Kohler lives in devastated, Allied-occupied Berlin with his ailing, bedridden father and his adult siblings, Eva and Karl-Heinz. Eva manages to obtain cigarettes by going out with soldiers of the Allied forces, but she resists her friends' advice to prostitute herself. Karl-Heinz is the older son who fought in the war and is a burden to the struggling family, refusing to register with the police and get a ration card because he is afraid of what would happen if they found out he fought to the bitter end. The Kohlers and others have been assigned to the apartment home of the Rademachers by the housing authority, much to Mr. Rademacher's irritation. Edmund does what he can for his family.
Vaidina:
Vaidina:
Edmund Moeschke - Edmund Kohler
Ernst Pittschau - tėvas
Ingetraud Hinze - Eva
Franz Grüger - Karl-Heinz